Målsætninger
I fremtiden vil vi som brand arbejder hen imod, hvordan vi kan blive en grønnere virksomhed i vores branche. Derfor arbejder vi også med FN’s 1 verdensmål, som du kan læse mere om her.
For bl.a. at være en del af at nedbringe vores klimafodaftryk vil vi arbejde imod følgende mål i løbet af de næste 8 år:
- Forbrugeradfærd:
Vi ønsker at bruge vores rolle i branchen til at ændre vores forbrugeres adfærd til at købe bedre kvalitet og mindre fast fashion. Vi vil sætte større fokus på den holdbarhed, vores produkter leverer, og hvordan vi skaber produkter, der holder i mange år og derfor ikke støtter smid-væk-kulturen.
- Nye samarbejder:
I fremtiden vil vi gerne indgå nye samarbejder, som kan være med til at styrke vores viden om Adax’ udvikling mod en grønnere virksomhed. Vi er klar over, at vi endnu ikke er i mål med vores grønne ambitioner, og derfor synes vi, det er vigtigt, at vi altid er åbne overfor at blive endnu klogere på vores handlinger, bl.a. gennem samarbejder. Det kræver bl.a. at vi sætter endnu højere krav til vores leverandører om at skabe en mere ansvarlig produktion fra vores råmaterialer til produkterne lander i butikkerne.
- Transparente:
I fremtiden vil vi også gerne være mere transparente, og vi arbejder derfor på, at vi inden 2030 har 100% sporbart læder.
- Grønne energikilder:
Vi ønsker at få etableret grønne energikilder gennem hele vores værdikæde. Fra produktion og gennem distribution til vores kontorer.
- Affald:
Vi vil minimere vores affald betydeligt i både produktion og emballage. Alt vores emballage og POS-materialer skal være produceret af genanvendte eller bionedbrydelige materialer inden 2030.
- Distribution:
Vi ønsker at benytte grønnere transportveje og indgå i en dybere dialog med vores distributører om et grønnere samarbejde i den nærmeste fremtid, da vi ønsker at nedbringe vores CO2 -udledning i vores distributionslink. Vi er allerede i dialog om, hvordan vi kan få fragtet vores produkter hjem på en grønnere måde. Derfor er målet også, at mindst 50% af vores fragt bliver transporteret på grøn energi inden 2030.
- Cirkulære:
Et mål, vi stiler hen imod, er at være cirkulære flere steder i vores værdikæde. Heriblandt at skabe koncepter, der forlænger livscyklussen yderligere, og give vores produkter nyt liv hos nye forbrugere.